سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

تفاوت بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

12 اردیبهشت 1403

تفاوت بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

مانند هر صنعتی به بزرگی سئو، با نظرات مختلفی در مورد موثرترین روش ‌ها برای بهینه ‌سازی سایت مواجه خواهید شد.

و اگرچه بسیاری از این تاکتیک‌ ها می‌ توانند کارساز باشند، و ایده اینکه کدام بهترین است تا حد زیادی ذهنی است، یک تمایز وجود دارد که باید از آن آگاه باشید: سئو کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه.

در حالی که برخی از سئوکارها ممکن است اینها را به عنوان دو مکتب فکری متفاوت معرفی کنند، اما این دسته بندی ها چندان برابر نیستند، بلکه روشی درست و غلط برای انجام سئو هستند.

بنابراین در این صفحه به تفاوت های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه و همچنین استراتژی های مربوط به هر کدام و چند نمونه سئو کلاه سفید خواهیم پرداخت.

سئو کلاه سفید چیست؟

به طور خلاصه، به روش صحیح و اخلاقی برای بهینه سازی یک سایت اشاره دارد. اما برای اینکه یک ایده دقیق تر از معنی به شما بدهیم، استراتژی کلاه سفید سه معیار زیر را برآورده می کند.

۱. از دستورالعمل های موتور جستجو پیروی می کند

پذیرفته ‌شده ‌ترین تعریف سئو کلاه سفید این است که از دستورالعمل‌ های وبمستر گوگل پیروی می‌کند.

اینها قوانینی هستند که گوگل برای تعریف روش مناسب برای بهینه سازی سایت وضع کرده است.

و در حالی که آن ها کمی جزئیات را در مورد اینکه یک استراتژی سئو اخلاقی چگونه به نظر می رسد می پردازند، اساساً می توان آن ها را با یک ایده ساده خلاصه کرد: دستکاری نکنید.

بنابراین، به طور کلی، اگر سعی در دستکاری رتبه‌بندی یا فریب الگوریتم گوگل ندارید، احتمالاً از دستورالعمل‌های آن ‌ها پیروی می‌کنید و از سئو کلاه سفید استفاده می‌کنید.

۲. بر مخاطب انسانی تمرکز دارد

سئو کلاه سفید شامل ایجاد تغییراتی است که برای بازدیدکنندگان سایت مفید است.

و وقتی در نظر می گیرید که اولویت اصلی گوگل ارائه بهترین نتایج ممکن به کاربران است، منطقی است که این یکی از اجزای ضروری روش درست برای انجام سئو است.

خوشبختانه، بسیاری از موثرترین استراتژی‌ های سئو در حال حاضر شامل برداشتن گام‌ هایی هستند که تجربه ‌ای را که یک سایت برای بازدیدکنندگان خود ارائه می ‌دهد، بهبود می ‌بخشد.

تاکتیک‌هایی مانند انتشار محتوای با کیفیت بالا و بهبود زمان بارگذاری صفحه، ارزشی را که کاربران از یک سایت دریافت می‌کنند، و سهولت حرکت در آن را بهبود می‌بخشد – آنها را به استراتژی‌های معتبر و مورد تأیید Google تبدیل می‌کند.

۳. رویکردی طولانی مدت دارد

استراتژی‌ هایی که از دستورالعمل ‌های Google پیروی می ‌کنند و تجربه کاربری مثبتی ایجاد می ‌کنند، اغلب نسبت به روش‌ های کلاه سیاه زمان ‌برتر و کار فشرده ‌تر هستند.

این به این معنی است که برای دیدن نتایج مورد نظر زمان می برد.

اما از طرف دیگر، سئو کلاه سفید نیز تاثیر بسیار ماندگارتری دارد. این به این دلیل است که وقتی از استراتژی هایی استفاده می کنید که برای بهبود تجربه کلی سایت شما طراحی شده اند، می توانید رتبه بندی ثابتی را برای کلمات کلیدی هدف خود بدست آورید.

از آنجایی که شامل سرمایه گذاری در محتوایی است که می تواند برای سال های آینده نتایج ایجاد کند، و استفاده از تاکتیک هایی که شما را در معرض خطر عواقب ناشی از گوگل قرار نمی دهد، کلاه سفید یک رویکرد طولانی مدت تر است.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه در اصل دقیقا برعکس سئو کلاه سفید است.

اگر یک تاکتیک دارای معیارهای زیر باشد، می توان آن را به عنوان کلاه سیاه طبقه بندی کرد.

۱. دستورالعمل های موتورهای جستجو را نقض می کند

تاکتیک‌های کلاه سیاه دستورالعمل‌های گوگل را نقض می‌کنند و در بسیاری از موارد، به ‌طور مستقیم در این دستورالعمل ‌ها به ‌عنوان شیوه ‌هایی که نباید از آن ها استفاده کنید، اشاره می‌شود.

۲. بر تاکتیک های دستکاری تکیه دارد

در حالی که سئو کلاه سفید شامل جستجوی راه‌ هایی برای بهبود تجربه کاربر است، سئو کلاه سیاه به دستکاری الگوریتم گوگل برای بهبود رتبه‌بندی متکی است.

به بیان ساده، اگر تاکتیکی طراحی شده باشد تا گوگل فکر کند که یک سایت ارزش بیشتری نسبت به آنچه واقعاً برای کاربران فراهم می کند، فریبنده است و سئو کلاه سیاه است.

۳. بر بردهای سریع تمرکز دارد

بسیاری از استراتژی ‌های درگیر در سئو کلاه سیاه بر روی بهره‌ برداری از حفره‌ های موجود در الگوریتم گوگل متمرکز شده ‌اند که می ‌تواند بدون کار زیاد منجر به بهبود رتبه ‌بندی شود.

و در حالی که برخی از این تاکتیک ها می توانند نتیجه دهند، تقریبا همیشه کوتاه مدت هستند.

این به این دلیل است که گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را بهبود می بخشد تا بهترین نتایج را به جستجوگران ارائه دهد و از رتبه خوب صاحبان سایتی که تجربه سایت عالی ارائه نمی دهند جلوگیری کند.

این بدان معناست که سایت ‌هایی که از استراتژی ‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند، هر بار که الگوریتم جدیدی به‌ روزرسانی می ‌شود، در معرض خطر از دست دادن رتبه‌ بندی خود قرار می‌ گیرند که این رویکرد کوتاه ‌مدت‌ تر از سئو کلاه سفید است.

تفاوت بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سفید که به آن، سئو نیز گفته می‌شود، تکنیک‌های بهینه‌سازی مورد تایید گوگل را به کار می‌برد. سئو کلاه سفید با استفاده از یک رویکرد بلندمدت، جستجو در سایت و جستجوی کلمه­ کلیدی به منظور بهینه‌سازی محتوا را تسهیل می‌بخشد، لینک‌های برگشتی را از وب‌سایت‌هایی باکیفیت جذب می‌کند و همچنین بارگذاری صفحه را در زمان کوتاه‌تری انجام می‌دهد.

تمرکز سئو کلاه سفید ابتدا بر افراد و سپس بر موتورهای جستجو است. لازم به ذکر است که با به ‌کارگیری تکنیک‌های سئو کلاه سفید از جریمه شدن توسط موتور جستجوی گوگل در امان خواهیم ماند. از سوی دیگر، تمرکز سئو کلاه سیاه بیشتر بر ربات‌های جستجو است تا افراد. تکنیک‌های سئو کلاه سیاه به منظور دور زدن موتورهای جستجویی از قبیل گوگل از روش‌های میانبر و هک استفاده می‌کند؛ به عبارت دیگر، نقاط ضعف الگوریتم این موتورهای جستجو را شناسایی کرده و مورد هدف قرار می‌‌دهد. تکنیک­های سئو کلاه سیاه معمولاً با خطر جریمه شدن توسط گوگل همراه هستند. از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تکرار بیش از حد کلمه کلیدی : استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی موجب تنزل رتبه سایت خواهد شد.
  • دزدی محتوا : در صورتی که فرد محتوای خود را از سایت دیگری بگیرد و آن را در سایت خود بازنشر کند، با جریمه گوگل روبرو خواهد شد.
  • کلوکینگ : در این تکنیک، آنچه که به بازدیدکنندگان سایت نشان داده می‌شود با آنچه موتور جستجو می‌بیند، تفاوت دارد.
  • صفحات ورود بی‌ارزش : در صورتی که صفحات ورودی که مخاطب را به صفحات دیگر منتقل می‌کنند، بی‌ارزش باشند، خطر جریمه گوگل وجود خواهد داشت.

تکنیک‌های سئو کلاه سفید با هدف ایجاد و بهینه‌سازی محتوا به کار می‌روند. نحوه‌ عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که اگر مخاطب به محتوای سایت یا وبلاگ شما علاقه‌مند شود، به احتمال زیاد موجب بهبود رتبه‌بندی شما خواهد شد. به این طریق می‌توانید به جایگاه قابل قبولی در میان صفحه‌ نتایج جستجو دست یابید.

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی : تهران ، شرق به غرب بزرگراه شهیدسلیمانی ، بین استاد حسن بنا و بنی هاشم ، پلاک 1193 ( جنب بانک مسکن ) طبقه سوم
    1970 04 36 021
    پشتیبانی 24 ساعته :
    09900013007
    رایانامه:
    Favatem.ir@gmail.com

نماد ها
  • اتحادیه
    logo-samandehi
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1403 - قدرت گرفته از چاپیروس